The Full Wiki

China Daily: Map


Wikipedia article:

Map showing all locations mentioned on Wikipedia article:

The China Daily ( ) is an English-language daily newspaper published in the People's Republic of Chinamarker.


The state-run publication was established in June 1981 and has the widest print circulation (200,000 per issue, of which a third is abroad) of any English-language newspaper in the country. The editorial office is in the Chaoyang Districtmarker of Beijing, and the newspaper has branch offices in most major cities of China as well as several foreign capitals. The paper is published by satellite in Europe and the United Statesmarker.

The eight page paper, published Monday to Saturday, is regarded as the English-language mouthpiece for the government and is often used as a guide to official policy. It claims to serve an increasing number of foreigners in China, as well as Chinese who wish to improve their English. The editorial policies differ in being slightly more liberal than Chinese-language newspapers. The stated goals of the newspaper are to "objectively present China and China's news to a unique group of readers and providing services and entertainment specially suited to those readers." Of all Chinese newspapers, China Daily's reporting is claimed to most resemble that of Western journalism. On its first publication on June 1, 1981, most of its journalists were Chinese nationals, some of whom had trained in Western institutions. Most of the paper's editorial staff are still Chinese, whose English reports are 'polished' by a small group of expatriate editors employed on short-term contracts.

Unlike newspapers outside of mainland China, like the South China Morning Post in Hong Kong—which has its own set of laws and customs regarding press freedom—expatriates hold no senior editorial or management positions in China Daily.

China Daily, has a monopoly, being the only official English-language national newspaper in China. It specifically targets an international audience, and is often given out for free in hotels. It is also intended to be read by foreign diplomats and tourists as it translates major Chinese media articles in its editorials. The paper also offers programme guides to Radio Beijing and television, daily exchange rates, local entertainment schedules and national and world news.

The paper largely reflects the foreign policy of the Communist Party. Journalists practice a high degree of self-censorship at the paper. Subjects such as Tibet, Taiwanmarker and Falun Gong are regarded sensitive and have to be approved by a higher authority before publication, which can lead to delays between major news stories and reportage in the paper. One journalist working at the paper said, despite more openness in the media, "80 per cent of what we know we cannot report." The editor of the paper has told foreign editors that the paper's editorial policy was to support the policies of the Communist Party and only make criticism of the authorities if there was deviation from Party policy. Despite this, a number of editorials intend to give critical comments on both domestic and international issues. runs bulletin boards to discuss topics of current interest. A team of full-time net censors "carefully deletes any 'anti-China' content, and 'guides' the online debate where necessary," according to Anne-Marie Brady's study.

Foreign editors at the paper have been told that like most state-owned enterprises, the China Daily will no longer receive government subsidies and the newspaper's publication group is expected to show a profit. To this end, the paper has adopted a more commercial approach and its editorial content is being pitched increasingly towards a wider range of readers so as to attract more advertising revenue. Much of the publishing group's revenue comes from real estate investments.

Other newspapers of the China Daily Group

As a newspaper group, the China Daily Group also publishes 21st Century, Beijing Weekend, China Business Weekly, the China Daily Hong Kong Edition and the Shanghai Star. The China Daily is a member of the Asia News Network.

21st Century

China Daily Hong Kong Edition

The China Daily Hong Kong Edition (Traditional Chinese: 中國日報香港版, Simplified Chinese: 《中国日报香港版》; Pinyin: Zhōngguó Rìbào Xiānggǎng Bǎn ), has been published since October 6, 1997 and aims to report the policies and directions of the PRC government, politics, economy, and social and cultural issues of both mainland China and Hong Kongmarker. It is the only official English-language newspaper published by the PRC government in Hong Kong and Macaumarker.

Shanghai Star

See also


  1. Búrca, S. E., Fletcher, R. & Brown L. International Marketing: An SME Perspective. Pearson Education, 2004. ISBN 978-0273673231.
  2. Schnell, J. A. Qualitative Method Interpretations in Communication Studies. Lexington Books, 2001. ISBN 978-0739101476.
  3. Herbet, J. Practising Global Journalism: Exploring Reporting Issues Worldwide. Focal Press, 2001. ISBN 978-0240516028.
  4. Heuvel, J. V. & Dennis, E. E. The Unfolding Lotus: East Asia's Changing Media : a Report of the Freedom Forum Media Studies Center at Columbia University in the City of New York. The Center, 1993.
  5. Chang, W. H. Mass Media in China: The History and the Future. Iowa State University Press, 1989. ISBN 978-0813802725.
  6. The Largest English Language Newspaper of China, All About China.
  7. Thurston, A. F., Turner-Gottschang, K. & Reed, L. A. China Bound: A Guide to Academic Life and Work in the PRC. National Academies Press, 1994. ISBN 978-0309049320.
  8. Chinoy, M. China Live: People Power and the Television Revolution. Rowman & Littlefield, 1999. ISBN 978-0847693184.
  9. Anne-Marie Brady, Marketing Dictatorship: Propaganda and Thought Work in Contemporary China, Rowman & Littlefield Publishers, Inc.

External links

China Daily

Foreign editors at China Daily describe working life on the newspaper

Other China Daily publications

Embed code:

Got something to say? Make a comment.
Your name
Your email address